måndag 8 september 2008

Fika hos A

Igår va jag mamma o mormor på loppis i Hjärsås. Va sjukt många människor där. Mamma fyndnade massa sink krukor o kanna. Ett bord, en hylla och en söt spade. Jag o mormor hittade inget. Sen bar det av till moster A. Det har alltid kännts som om hon e min moster men hon e faktikst min mammas.
Massa goa kakor bjöds det på och det var mycket trevligt. Träffade tvillignarna villket var väldigt längesedan.
hehe. Minns så väl när vi var på kallas där fär mååånga herrans år sen. Alla kusinerna. O vi lekte alla på den stora gräsmattan bak deras hus.
Det är inte klokt va tiden har gått sen dess..
Sen var vi på min gammelmormor Astrids grav i Glimåkra. Hon skulle fyllt år igår. Mormor satte blommor på graven o sen gick vi till Folkes minnes sten efteråt.
Det är härligt att jag fick heta Astrid i mellan namn. Det betyder mycket att föra det vidare. Får jag en flicka skall hon få heta astrid i mellan namn hon med. =)
Men jag tror bara att jag får pojkar dock.=) Villketsom är det en vacker gåva att få barn. Och jag är tacksam varje dag för vårt lilla mirakel Milton.

Inga kommentarer:

 

blogger templates | Make Money Online